Fakta om isolering

Alle Adria er bygget efter “Thermobuild” standard hvilket betyder, at køretøjerne er konstrueret til brug hele året rundt.

Konstruktionen omfatter forskellige isolations-materialer, konstruktion af varmesystem og optimering af luftstrømme for optimering af indeklimaet.

Enkelte modelserier er endvidere bygget efter Adria’s “Comprex” princip – en konstruktion der kombinerer forskellige materialer med høj styrke, gode isoleringsevner og høj modstandsdygtighed til følge.

Varmekamera01

Adria foretager tests af nye produkter i professionelle kuldekamre for at afdække eventuelle kolde områder samt for at måle vognenes performance.

Varmekamera02

TEKNISK BESKRIVELSE

Alt efter modelserie benyttes der forskellige isoleringsmaterialer:

  • Styropor (EPS) – ekspanderet polystyren
  • Styrofoam (XPS) – extruderet polystyren i forskellige tykkelser
  • POLYURETHAN (PU) – Benyttes i Comprex konstruktion.

VARMELEDNINGSEVNE

Varmeledningsevnen (k) beskriver et givent materiales evne til at lede varme og måles i watt pr. kelvin pr. kvadratmeter.

  • Styropor (EPS) – 0,33-0,037 W / m2K (densitet 25 kg / m3)
  • Styrofoam (XPS) – 0029 W / m2K
  • POLYURETHAN (PU) – 0043 W / m2K

Isolering

DET FÅR KUNDEN MED COMPREX OPBYGNING

  • De i forvejen velisolerede vogne får 4 mm ekstra isolering i gulvet
  • Varmeledningen er 10% bedre sammenlignet med traditionel isolering/konstruktion
  • Ved samme energiforbrug øger COMPREX-konstruktionen varmen med ca. 2,6 grader (28,1 mod 25,5).

 

Kommentarer er lukket.